Euroopa autotööstus on finantskriisist paranemise ajal kõvasti hoogu maha võtnud. USA turg on aga vastukaaluks õitsele puhkenud. Ladina-Ameerika turg on olnud ebakindel. Hiina on viimasel ajal nõrgenenud, kuid on järkuvalt maailma suurim automüügi turg. Venemaa olukord on aga suisa katastroofiline, vahendab Bloomberg.

- Volkswageni Venemaa müük kukkus perioodil jaanuar-veebruar 40%
- Foto: EPA
Eelmisel aastal kukkus automüük tänu naftahindade langusele ja Lääne sanktsioonidele teravalt. Rubla on samuti nõrgenenud, mis on nõudlusele tuntavalt kahjuks tulnud.
General Motors teatas eelmisel nädalal, et nad sulgevad Venemaa tehase ning viivad Opeli brändi riigist välja; Nissan peatas sellel kuul Venemaa tootmise 16 päevaks.
“2015. aasta esimestel kuudel sai Venemaa autoturg tunda nõrga majanduse, märkimisväärse hinnatõusu ja kõrgete intressimäärade kibedat maitset. Me ei usu, et see lähikuudel muutuks,” märkis Volkswageni esindaja.
Ettevõte sõnas, et nende Kalugas asuv autotehas töötab sellel aastal aprillist juulini neli päeva nädalas ning alates maikuust vähendatakse vahetuste arvu seniselt kolmelt kahele.
Volkswageni Venemaa müük kukkus perioodil jaanuar-veebruar 40%, üldine turg kukkus 32%, selgub Euroopa Ettevõtete Assotsiatsiooni andmetest.